De eerste dagen in Maleisië.....

Afgelopen vrijdagochtend 6-7 om 6:30 uur zijn we geland op Kuala Lumpur AirPort. Na een overstap op Londen Heathrow is de vlucht met Malaysia airlines goed verlopen, alhoewel niet iedereen van ons heeft kunnen slapen in het vliegtuig, is de reistijd toch meegevallen.

De eerste dag (vrijdag) hadden we nodig om uit te rusten en enkele boodschappen te doen, o.a. kopen van een lokale pre-paid kaart en 's avonds weer op tijd naar bed in ons appartement vlakbij KL Sentral. (Centraal station van Kuala Lumpur)

Zaterdagochtend gaan we na het ontbijt met de metro richting centrum van de stad. De Petronas towers moeten natuurlijk worden bekeken! Kuala Lumpuris de hoofdstad vanMaleisië. De stad heeft bijna 1,8 miljoen inwoners en er is een grote diversiteit aan bebouwing; van oude koloniale bebouwing, Chinatown en Little India tot de moderne en vooral heel veel hoge gebouwen.

Na een lunch in China Town gaan we eind van de middag op zoek naar MikeBikes. We hebben daar afgesproken voor een fietstocht (met een Nederlandse oranje omafiets) van 15 km door de stad. Dat was super! We fietsten langs vele toeristische attracties en onderweg genieten we van een Maleisisch diner. Ook zijn we in de kleurrijke hindoeïstische sri maha mariamman tempel getuige van een bruiloft, heel bijzonder.

Zondagochtend 11:00 uur worden we verwacht op KL Sentral voor onze reis richting Taiping. Na een busreis van zo’n 4 uur richting het noorden komen we aan in Taiping. Het Panorama hotel is de komende dagen ons verblijf.

Maandagochtend (9-7) na het ontbijt kregen we een rondleiding door Taiping, samen met 4 Chinezen en 1 meisje uit St. Michielsgestel (maaskantje), dus gezellig op z’n brabants. Het is hier een stuk minder westers dan in KL en we zien veel over de Briste koloniale invloeden hier.

Gisteren (dinsdag) gingen we met de bus naar Kuala Kangsar. Hier woont de sultan van Perak (provincie). Veel rijkdom hier, mooi paleis en een erg mooi sprookjesachtige moskee (zie foto).

Vandaag weer met de bus op stap, naar de stad Ipoh. Ipoh is niet de grootste stad van Maleisië maar wel één van de mooiste. Ipoh staat vol met koloniale Britse gebouwen en oude herenhuizen. De stad doet dan ook minder Aziatisch aan. Ipoh was ooit één van de rijkste steden in heel Zuid-Oost Azië. Mooie rondleiding met gids door de stad en een saai museumbezoek (door een vrouw die snel, slecht onverstaanbaar Engels sprak).

Morgenvroeg vertrekken we voor een kleine rondreis (4 dagen) met huurauto + chauffeur naar Taman Negara (jungle) en Cameron Highlands (theeplantages). Hierover dus later meer......

Wim en Jacqueline Graat

Wat een fantastische ervaring voor jullie .Geniet nog verder de komende weken !!
Groetjes !!!

Mirla

Wauw geweldig..... fijne vakantie, geniet ervan????‍♀️